Επεξεργασμένο: Ιαν 21, 2024
Το ταξίδι με αεροπλάνο μπορεί να είναι μια τρομακτική εμπειρία, ειδικά όταν πρέπει να μεταφέρετε μια ιατρική συσκευή. Για όσους σχεδιάζουν ένα ταξίδι στις Ηνωμένες Πολιτείες, η κατανόηση των κανονισμών και η κατάλληλη προετοιμασία μπορούν να κάνουν το ταξίδι πιο ομαλό και άνετο. Αυτό το άρθρο παρέχει έναν λεπτομερή οδηγό για το πώς να ταξιδέψετε με ένα ιατροτεχνολογικό προϊόν στις ΗΠΑ αεροπορικώς, καλύπτοντας τις προετοιμασίες πριν από την πτήση, τις διαδικασίες ασφαλείας, τη διαχείριση κατά τη διάρκεια της πτήσης και συμβουλές για ένα ταξίδι χωρίς προβλήματα.
Η Υπηρεσία Ασφάλειας Μεταφορών (TSA ) καθορίζει τις κατευθυντήριες γραμμές για το ταξίδι με ιατρικές συσκευές σε αεροπλάνα. Η εξοικείωση με αυτούς τους κανονισμούς είναι το πρώτο βήμα για την προετοιμασία της πτήσης σας. Σε γενικές γραμμές, η TSA επιτρέπει στους επιβάτες να μεταφέρουν ιατρικά απαραίτητες συσκευές, εξοπλισμό και εφόδια μέσω του σημείου ελέγχου ασφαλείας, υπό την προϋπόθεση ότι θα υποβληθούν σε έλεγχο. Τα αντικείμενα αυτά περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, μηχανήματα CPAP, φορητούς συμπυκνωτές οξυγόνου, αντλίες ινσουλίνης και νεφελοποιητές.
Είναι σημαντικό να γνωρίζετε ότι οι συσκευές αυτές θα υπόκεινται σε έλεγχο με ακτίνες Χ και ενδέχεται να σας ζητηθεί να ενεργοποιήσετε τη συσκευή για να επιδείξετε τη λειτουργικότητά της. Εάν ανησυχείτε ότι η διαδικασία των ακτίνων Χ θα επηρεάσει τη συσκευή σας, ενημερώστε τον υπάλληλο της TSA, ο οποίος μπορεί να προσφέρει εναλλακτικές μεθόδους ελέγχου.
Πριν από το ταξίδι σας, επικοινωνήστε με την αεροπορική σας εταιρεία για να την ενημερώσετε σχετικά με την ιατρική σας συσκευή. Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες απαιτούν εκ των προτέρων ειδοποίηση για ορισμένους τύπους ιατρικού εξοπλισμού, ιδίως εάν απαιτούν ισχύ επί του σκάφους ή ζητήματα αποθήκευσης. Αυτό το βήμα είναι ζωτικής σημασίας για να διασφαλιστεί ότι η συσκευή σας συμμορφώνεται με τις πολιτικές της αεροπορικής εταιρείας και ότι θα γίνουν οι απαραίτητες προσαρμογές.
Παρέχετε στην αεροπορική εταιρεία λεπτομέρειες σχετικά με τη συσκευή σας, συμπεριλαμβανομένου του μεγέθους, του βάρους και των απαιτήσεων ισχύος. Εάν πρέπει να χρησιμοποιήσετε τη συσκευή κατά τη διάρκεια της πτήσης, ρωτήστε για τη διαθεσιμότητα πριζών ρεύματος στο κάθισμα ή για την πολιτική της αεροπορικής εταιρείας σχετικά με τις συσκευές που λειτουργούν με μπαταρία. Είναι επίσης καλή ιδέα να ρωτήσετε για τυχόν έγγραφα που μπορεί να χρειαστείτε, όπως επιστολή από τον πάροχο υγειονομικής περίθαλψης ή ιατρικό πιστοποιητικό.
Όταν συσκευάζετε την ιατρική συσκευή σας, σκεφτείτε να τη μεταφέρετε στις χειραποσκευές σας για να διασφαλίσετε ότι θα είναι μαζί σας καθ' όλη τη διάρκεια του ταξιδιού. Βεβαιωθείτε ότι η συσκευή είναι εύκολα προσβάσιμη για επιθεώρηση στα σημεία ελέγχου ασφαλείας και για χρήση κατά τη διάρκεια της πτήσης. Συσκευάστε όλα τα απαραίτητα αξεσουάρ, όπως μπαταρίες, καλώδια τροφοδοσίας και προσαρμογείς.
Εάν η συσκευή σας χρησιμοποιεί μπαταρίες, πάρτε μαζί σας αρκετές για όλη την πτήση, καθώς και επιπλέον για καθυστερήσεις ή ενδιάμεσες στάσεις. Για συσκευές που απαιτούν υγρά φάρμακα, όπως οι νεφελοποιητές, εξοικειωθείτε με τις οδηγίες της TSA για τα υγρά φάρμακα. Οι οδηγίες αυτές σας επιτρέπουν να φέρετε ιατρικά απαραίτητα υγρά σε ποσότητες μεγαλύτερες από τις τυπικές 3,4 ουγγιές, αλλά πρέπει να τα δηλώσετε στους υπαλλήλους της TSA στο σημείο ελέγχου.
Στο σημείο ελέγχου ασφαλείας, ενημερώστε τους υπαλλήλους της TSA για την ιατρική συσκευή σας και για τυχόν ειδικές παρατηρήσεις που μπορεί να απαιτεί. Έχετε το δικαίωμα να ζητήσετε ιδιωτικό έλεγχο, εάν αισθάνεστε πιο άνετα να συζητήσετε την ιατρική σας κατάσταση σε ιδιωτικό περιβάλλον.
Εάν η συσκευή σας δεν μπορεί να αποσυνδεθεί ή εάν η αποσύνδεσή της ενέχει κίνδυνο για την υγεία, ενημερώστε τους υπαλλήλους και αυτοί θα σας παράσχουν εναλλακτικές μεθόδους ελέγχου. Να είστε προετοιμασμένοι να εξηγήσετε πώς λειτουργεί η συσκευή και τι κάνει, καθώς αυτό μπορεί να βοηθήσει στην επιτάχυνση της διαδικασίας ελέγχου.
Μόλις επιβιβαστείτε, ακολουθήστε τυχόν ειδικές οδηγίες που παρέχονται από την αεροπορική εταιρεία σχετικά με τη χρήση της ιατρικής σας συσκευής. Εάν χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε τη συσκευή κατά τη διάρκεια της πτήσης, τοποθετήστε την κατά τρόπο που να μην εμποδίζει την πρόσβαση στο διάδρομο ή στις εξόδους κινδύνου.
Για συσκευές που εκπέμπουν θόρυβο ή φως, σκεφτείτε πώς αυτό μπορεί να επηρεάσει τους άλλους επιβάτες και λάβετε μέτρα για να ελαχιστοποιήσετε την όποια ενόχληση. Εάν η συσκευή σας απαιτεί τροφοδοσία εντός του καθίσματος, βεβαιωθείτε ότι είναι συμβατή με το σύστημα τροφοδοσίας του αεροσκάφους και ότι διαθέτετε τους κατάλληλους προσαρμογείς.
Κατά την άφιξή σας στις ΗΠΑ, ενδέχεται να χρειαστεί να δηλώσετε την ιατρική συσκευή σας στο τελωνείο. Έχετε έτοιμα όλα τα σχετικά έγγραφα, όπως μια συνταγή ή μια επιστολή από τον πάροχο υγειονομικής περίθαλψης. Να είστε προετοιμασμένοι να εξηγήσετε τον σκοπό της συσκευής και τον τρόπο χρήσης της, ειδικά αν αυτό δεν είναι άμεσα προφανές.
Τα άτομα που ταξιδεύουν με εξωτερική ιατρική συσκευή, π.χ. θύρα ή σωλήνα σίτισης, θα πρέπει να ενημερώνουν το προσωπικό ασφαλείας σχετικά με αυτό κατά την άφιξή τους στο σημείο ελέγχου. Στη συνέχεια θα σας βοηθήσουν να περάσετε από τον κατάλληλο έλεγχο και θα εφαρμόσουν έναν δεύτερο έλεγχο στην ιατρική συσκευή κατά τη διέλευσή σας από το σημείο ελέγχου.
Εάν φοράτε εσωτερική ιατρική συσκευή, π.χ. βηματοδότη, θα πρέπει να ενημερώσετε σχετικά το προσωπικό ασφαλείας πριν από τον έλεγχο. Αυτός ή αυτή μπορεί τότε να διασφαλίσει ότι θα υποβληθείτε σε σωστό έλεγχο, ώστε να μπορέσετε να προχωρήσετε στην περιοχή επιβίβασης χωρίς καθυστερήσεις.
Οι ταξιδιώτες με ιατρικές παθήσεις ή αναπηρίες που πρέπει να χρησιμοποιούν μία ή περισσότερες ιατρικές συσκευές δεν θα πρέπει να θεωρούν τον έλεγχο της TSA (Transportation Security Administration) ως εμπόδιο στο ταξίδι τους. Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει πρόβλημα να ταξιδέψετε με ένα θήλαστρο ή ένα μηχάνημα CPAP. Και αν πρέπει να ταξιδέψετε με μια θήκη οστομίας ή μια αντλία ινσουλίνης, δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην πετάξετε.
Όλοι οι ταξιδιώτες πρέπει να υποβάλλονται σε έλεγχο στο σημείο ελέγχου. Οι ταξιδιώτες με ιατρική πάθηση ή αναπηρία, ή ο συνταξιδιώτης τους, είναι ελεύθεροι να συζητήσουν με έναν υπάλληλο της TSA τον καλύτερο δυνατό τρόπο αντιμετώπισης τυχόν ανησυχιών που μπορεί να έχουν σχετικά με τη διαδικασία ελέγχου. Οι ταξιδιώτες μπορούν να παράσχουν στον εν λόγω υπάλληλο ιατρικά έγγραφα, όπως μια κάρτα ειδοποίησης TSA που περιγράφει διακριτικά την πάθηση από την οποία πάσχουν. Μπορούν επίσης να ζητήσουν προσαρμογή στη διαδικασία ελέγχου ασφαλείας.
Εάν ένας ταξιδιώτης με ιατρική πάθηση, ιατρική συσκευή ή αναπηρία λάβει έγκριση για τη χρήση του TSA Pre✓®, δεν χρειάζεται να αφαιρέσει φορητούς υπολογιστές, παπούτσια, ζώνες, υγρά 3-1-1 ή ελαφριά μπουφάν πριν περάσει από έλεγχο. Είναι, ωστόσο, υποχρεωτικό για όλους να υποβληθούν σε έλεγχο στο σημείο ελέγχου, είτε με έλεγχο είτε με χρήση τεχνολογίας. Οι υπάλληλοι της TSA έχουν επίσης το δικαίωμα να εξετάζουν με στυλεό τον εξοπλισμό, τα κινητικά βοηθήματα, τα χέρια και όλες τις εξωτερικές ιατρικές συσκευές ενός ταξιδιώτη, προκειμένου να ελέγξουν για εκρηκτικά. Αυτό θα περιλαμβάνει τη χρήση τεχνολογίας ανίχνευσης ιχνών εκρηκτικών υλών.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα υγρά φάρμακα επιτρέπεται να περάσουν από το σημείο ελέγχου, αλλά θα ελεγχθούν. Εάν το συνολικό βάρος είναι μεγαλύτερο από 3,4 ουγγιές, τα εν λόγω υγρά θα πρέπει να περάσουν από μια δεύτερη διαδικασία ελέγχου. Θα πρέπει επίσης να τα δηλώσετε μόλις φτάσετε στο σημείο ελέγχου. Τα συναφή αντικείμενα, π.χ. σύριγγες, θα επιτρέπεται να περάσουν από το σημείο ελέγχου, αλλά θα πρέπει επίσης να υποβληθούν σε έλεγχο.
Η TSA διαθέτει διάφορους πόρους για άτομα με αναπηρία ή που ταξιδεύουν με ιατρικές παθήσεις ή/και ιατρικές συσκευές, ώστε να διασφαλίσει ότι θα μπορέσουν να περάσουν από τον έλεγχο ασφαλείας με αξιοπρέπεια, στον συντομότερο δυνατό χρόνο και χωρίς καμία ταλαιπωρία.
Ο κατάλογος περιλαμβάνει το Κέντρο Επικοινωνίας της TSA, τη Γραμμή Βοήθειας TSA Cares, πληροφορίες που κοινοποιούνται στον ιστότοπο www.tsa.gov, τους Ειδικούς Υποστήριξης Επιβατών και τους διαδραστικούς λογαριασμούς Facebook Messenger και Twitter.
Πρόκειται για ένα τηλεφωνικό κέντρο στο οποίο μπορούν να απευθύνονται τα άτομα για τις ερωτήσεις τους, είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στη διεύθυνση TSA-ContactCenter@tsa.dhs.gov είτε μέσω τηλεφωνικής γραμμής χωρίς χρέωση στον αριθμό 1-866-289-9673. Υπάρχει επίσης μια αυτοματοποιημένη υπηρεσία, η οποία είναι διαθέσιμη όλο το εικοσιτετράωρο, από Δευτέρα έως Κυριακή.
Μια τηλεφωνική γραμμή βοήθειας χωρίς χρέωση στο 1-855-787-2227, παρέχει μια υπηρεσία όπου οι ταξιδιώτες με ιατρικές παθήσεις ή αναπηρίες ή τα μέλη των οικογενειών τους μπορούν να λάβουν απαντήσεις σε ερωτήσεις που μπορεί να έχουν σχετικά με τις διαδικασίες και τις πολιτικές ελέγχου, καθώς και με το τι πρέπει να περιμένουν στο σημείο ελέγχου ασφαλείας 72 ώρες πριν από την αναχώρηση ενός ταξιδιού. Τα τραυματισμένα μέλη των υπηρεσιών και οι βετεράνοι, συμπεριλαμβανομένων όσων συμμετέχουν στο πρόγραμμα Wounded Warrior Program, μπορούν να επικοινωνήσουν με το TSA Cares για να βοηθήσουν στη διευκόλυνση της διαδικασίας ελέγχου. Επικοινωνώντας με αυτή τη γραμμή βοήθειας για τις ερωτήσεις τους, οι ταξιδιώτες μπορούν να αφαιρέσουν μεγάλο μέρος του άγχους από την εξίσωση και να φτάσουν στο αεροδρόμιο γνωρίζοντας ακριβώς τι να περιμένουν από τη διαδικασία ελέγχου.
Πρόκειται για άρτια εκπαιδευμένους υπαλλήλους της TSA στα αεροδρόμια, οι οποίοι έχουν λάβει εμπεριστατωμένη εκπαίδευση στον έλεγχο και την ενασχόληση με ταξιδιώτες που πάσχουν από ιατρικές παθήσεις ή αναπηρίες ή που ταξιδεύουν με μία ή περισσότερες ιατρικές συσκευές. Τα άτομα που έχουν ανησυχίες σχετικά με τη διαδικασία ελέγχου ασφαλείας του αεροδρομίου ή που χρειάζονται διευκολύνσεις στη διαδικασία ελέγχου, έχουν τη δυνατότητα να ζητήσουν επιτόπια βοήθεια από έναν Ειδικό Υποστήριξης Επιβατών ή να ζητήσουν έναν εποπτεύοντα υπάλληλο της TSA.
Στον επίσημο δικτυακό τόπο της TSA υπάρχουν τμήματα αφιερωμένα στην παροχή πληροφοριών σχετικά με τα ταξίδια με ιατρικές παθήσεις, αναπηρίες και ιατρικές συσκευές. Αυτές οι ενότητες περιέχουν μεγάλη ποικιλία χρήσιμων πληροφοριών. Αναζητήστε το αναπτυσσόμενο μενού που επιτρέπει στους επισκέπτες του δικτυακού τόπου να επιλέξουν λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τη συγκεκριμένη κατάσταση για την οποία έχουν ερωτήσεις. Παραδείγματα περιλαμβάνουν ταξίδια με αφασία, άνοια, Αλτσχάιμερ ή εγκεφαλική βλάβη- φάρμακα- διανοητική αναπηρία ή αυτισμό, χαμηλή όραση ή τύφλωση- βαρηκοΐα ή κώφωση- χρήση εσωτερικών ή εξωτερικών ιατρικών συσκευών ή εμφυτευμάτων- κινητικές αναπηρίες, συσκευές και βοηθήματα- βοηθητικές συσκευές, σιδεράκια, γύψους ή προσθετικά- πρόσφατη χρήση ραδιενεργών υλικών ή φαρμάκων- χρήση ζώων υπηρεσίας, συμπεριλαμβανομένων των σκύλων- αναπνευστικό εξοπλισμό.
Η TSA διατηρεί επίσης έναν πολύ χρήσιμο διαδραστικό λογαριασμό στο Twitter με το όνομα χρήστη @AskTSA. Αυτό παρέχει μια πλατφόρμα όπου ο καθένας μπορεί να δημοσιεύσει ερωτήσεις σχετικά με τη διαδικασία ελέγχου για ιατρικές καταστάσεις και ιατρικές συσκευές, από τη διέλευση από ένα σημείο ελέγχου εάν φοράτε μια θήκη οστομίας κάτω από τα ρούχα σας έως το ταξίδι με μια προσωρινή ιατρική κατάσταση, όπως ένας γύψος σε ένα σπασμένο πόδι ή χέρι. Οι ταξιδιώτες που έχουν ερωτήσεις σχετικά με οποιαδήποτε πτυχή της διαδικασίας ελέγχου μπορούν να λάβουν ζωντανή βοήθεια από έναν υπάλληλο της TSA κάθε μέρα του έτους μέσω αυτού του λογαριασμού στο Twitter. Μια άλλη επιλογή είναι να χρησιμοποιήσετε το Facebook Messenger για να στείλετε τα σχόλια ή τις ερωτήσεις σας στην TSA.
Το ταξίδι με ιατρική συσκευή στις Ηνωμένες Πολιτείες με αεροπλάνο απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και επικοινωνία. Με την κατανόηση των κανονισμών, την προετοιμασία της συσκευής σας και τον συντονισμό με την TSA και την αεροπορική σας εταιρεία, μπορείτε να εξασφαλίσετε ένα πιο ομαλό και άνετο ταξίδι. Θυμηθείτε να συσκευάσετε όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα και έγγραφα και να είστε προνοητικοί στη διαχείριση της συσκευής σας καθ' όλη τη διάρκεια του ταξιδιού σας. Με αυτές τις προετοιμασίες, μπορείτε να επικεντρωθείτε στην απόλαυση της ταξιδιωτικής σας εμπειρίας, γνωρίζοντας ότι οι ιατρικές σας ανάγκες είναι εξασφαλισμένες.