Έλεγχος της κατάστασης ESTA
Νέα, πληροφορίες και βοήθεια ESTA.

Οδηγός για το Αεροδρόμιο Los Angeles (LAX)

Το αεροδρόμιο του Λος Άντζελες, το οποίο συχνά αναφέρεται απλώς ως LAX, δεν είναι μόνο το κύριο μέσο πρόσβασης στην πόλη του Λος Άντζελες, αλλά και σε ολόκληρη την πολιτεία της Καλιφόρνια. Το αεροδρόμιο βρίσκεται στη συνοικία Westchester στα νοτιοδυτικά του Λος Άντζελες και απέχει περίπου 30 χιλιόμετρα (18 μίλια) από το κέντρο της πόλης. Καλύπτοντας πάνω από 3.500 στρέμματα γης και λειτουργώντας τέσσερις διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης, το LAX είναι το μεγαλύτερο διεθνές αεροδρόμιο στη δυτική ακτή της Αμερικής και το δεύτερο πιο πολυσύχναστο της χώρας μετά το Διεθνές Αεροδρόμιο της Ατλάντα.

Ιστορία του LAX

Με την ταχεία επέκταση της αεροπορικής βιομηχανίας, το Δημοτικό Συμβούλιο και το Εμπορικό Επιμελητήριο του Λος Άντζελες συνειδητοποίησαν το 1926 ότι η πόλη χρειαζόταν το δικό της αεροδρόμιο και εξέτασαν διάφορες κοντινές τοποθεσίες. Τελικά αποφασίστηκε ότι ένα οικόπεδο 640 στρεμμάτων νότια του Westchester ήταν η ιδανική τοποθεσία και καθώς η τοποθεσία είχε προταθεί από έναν κτηματομεσίτη ονόματι William W. Mines έγινε γνωστή ως Mines Field.

Τον Αύγουστο του 1928, η γη μισθώθηκε επίσημα από την πόλη και το Τμήμα Αεροδρομίων ξεκίνησε το έργο της μετατροπής της αγροτικής γης στον πρώτο χωμάτινο διάδρομο προσγείωσης. Λίγους μόλις μήνες αργότερα το αεροδρόμιο άνοιξε για χρήση, αν και η πρώτη δομή του αεροδρομίου, το υπόστεγο Νο 1, δεν κατασκευάστηκε παρά τον επόμενο χρόνο. Η πρόοδος στο αεροδρόμιο ήταν ταχεία με την κατασκευή πύργου ελέγχου, περισσότερων υπόστεγων και ενός εστιατορίου, καθώς και την αντικατάσταση του χωμάτινου διαδρόμου με μια ανθεκτική επιφάνεια παντός καιρού, τα οποία ολοκληρώθηκαν σε λίγο περισσότερο από ένα χρόνο. Τον Ιούνιο του 1930 το νεοσύστατο αεροδρόμιο ξεκίνησε να λειτουργεί και μετονομάστηκε σε Δημοτικό Αεροδρόμιο του Λος Άντζελες σε μια τελετή εγκαινίων.

Όραμα του Δημοτικού Συμβουλίου

Το μέλλον που οραματιζόταν το Δημοτικό Συμβούλιο του Λος Άντζελες για το νέο αεροδρόμιο αργούσε να υλοποιηθεί, καθώς τα καθιερωμένα αεροδρόμια στο Μπέρμπανκ και στο Γκλέντεϊλ συνέχιζαν να εξυπηρετούν όλες τις κύριες αεροπορικές εταιρείες. Για τα πρώτα χρόνια το Los Angeles Municipal Airport επιβίωνε από τα τέλη που κατέβαλαν οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών αεροσκαφών και οι σχολές ιπταμένων. Λόγω της περιορισμένης εισερχόμενης χρηματοδότησης, τα σχέδια για την περαιτέρω ανάπτυξη του αεροδρομίου αναβλήθηκαν και η οικονομική κατάσταση του αεροδρομίου επιδεινώθηκε περαιτέρω λόγω της μείωσης του αριθμού των επιβατών με την έναρξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Ο πόλεμος στην Ευρώπη, ωστόσο, αποδείχθηκε καλό νέο για το νέο αεροδρόμιο, καθώς οι κατασκευαστές αεροσκαφών στη γύρω περιοχή παρήγαγαν αεροσκάφη για τους συμμάχους και οι τοπικές σχολές ιπταμένων είχαν μεγάλη ζήτηση για εκπαίδευση πιλότων. Στις αρχές του 1942, ο αμερικανικός στρατός ανέλαβε τον έλεγχο του δημοτικού αεροδρομίου και χρησιμοποιήθηκε για τη στάθμευση μαχητικών αεροσκαφών. Ταυτόχρονα, δημοσιεύθηκε ένα γενικό σχέδιο για το αεροδρόμιο και τη γύρω έκταση και, με εξασφαλισμένη οικονομική υποστήριξη ύψους 12,5 εκατομμυρίων δολαρίων, πολλές από τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες αποφάσισαν να επωφεληθούν από το πρόσφατα βελτιωμένο αεροδρόμιο και τις εγκαταστάσεις του.

Εμπορική ανάπτυξη

Με εξασφαλισμένη την οικονομική υποστήριξη και ένα γενικό σχέδιο σε εφαρμογή, το μέλλον φαινόταν λαμπρό για το Δημοτικό Αεροδρόμιο του Λος Άντζελες, αν μπορούσε να προσελκύσει τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες. Αμέσως μετά το τέλος του Β' Παγκοσμίου Πολέμου κατασκευάστηκαν τέσσερις προσωρινοί αεροσταθμοί για να φιλοξενήσουν την αναμενόμενη ανάπτυξη και, στα τέλη του 1946, η σκληρή δουλειά ανταμείφθηκε όταν πέντε από τους σημαντικότερους παίκτες άρχισαν να δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο.

Οι πέντε μεγάλοι αερομεταφορείς ήταν οι εξής:

  1. Trans World Airlines (TWA)
  2. American Airlines
  3. United Airlines
  4. Southwest Airways
  5. Western Airlines

Λίγο αργότερα, στις πέντε αυτές εταιρείες προστέθηκε και μια άλλη από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της εποχής, καθώς η Pan American Airways (Pan Am) ξεκίνησε επίσης επιβατικές πτήσεις στο αεροδρόμιο.

Σημαντική ανάπτυξη

Με τις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν πλέον το αεροδρόμιο και τον αριθμό των επιβατών να αυξάνεται σταθερά, το γενικό σχέδιο ήταν σε καλό δρόμο και το αεροδρόμιο μετονομάστηκε το 1949 σε Διεθνές Αεροδρόμιο του Λος Άντζελες. Τις πρώτες ημέρες της αεροπορίας, τα αεροδρόμια των ΗΠΑ έπαιρναν ένα αναγνωριστικό με δύο γράμματα και το Λος Άντζελες αρχικά ονομάστηκε "LA". Ωστόσο, ένα τρίτο κωδικό γράμμα προστέθηκε το 1947 και το αναγνωριστικό του Διεθνούς Αεροδρομίου του Λος Άντζελες έγινε "LAX".
Οι τέσσερις προσωρινοί τερματικοί σταθμοί σύντομα διαπιστώθηκε ότι ήταν ανεπαρκείς και δεν ανταποκρίνονταν στα πρότυπα που απαιτούνταν για την προσέλκυση και τη διατήρηση πελατών και επιχειρήσεων. Απαιτήθηκε περισσότερη χρηματοδότηση και η διοίκηση του αεροδρομίου κατάφερε και πάλι να εξασφαλίσει σημαντική επένδυση όταν εξασφαλίστηκε ομόλογο ύψους 59 εκατομμυρίων δολαρίων στα μέσα του 1956. Τα επόμενα χρόνια το LAX έχτισε και αναβάθμισε το:

  • κτίρια αεροσταθμών
  • Εγκαταστάσεις επιβατών
  • Χώροι στάθμευσης

Αυτά είχαν ως αποτέλεσμα την αλλαγή της διάταξης του αεροδρομίου σε αυτό που είναι σήμερα.

Περαιτέρω σημαντική επέκταση πραγματοποιήθηκε στις αρχές της δεκαετίας του ογδόντα με την κατασκευή ενός δρόμου δεύτερου επιπέδου, τα εγκαίνια του Αεροσταθμού 1 και του Διεθνούς Αεροσταθμού Tom Bradley, ενώ οι υπάρχοντες τερματικοί σταθμοί επεκτάθηκαν και αναβαθμίστηκαν επίσης. Μόλις το 2008, το LAX επεκτάθηκε και πάλι, όταν ο Διεθνής Αεροσταθμός Tom Bradley ανακατασκευάστηκε πλήρως, προστέθηκε μια αίθουσα για τις Δυτικές Πύλες, κατασκευάστηκε ένα κτίριο στάθμευσης χωρητικότητας 4.300 θέσεων και ένας σταθμός του Μετρό του Λος Άντζελες, ενώ σχεδιάζονται επίσης δύο επιπλέον τερματικοί σταθμοί για το μέλλον.

Αερογραμμές του LAX και καθορισμένοι τερματικοί σταθμοί

Υπάρχουν πλέον πάνω από εκατό αμερικανικές και παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν το LAX για πτήσεις εσωτερικού και εξωτερικού. Οι περισσότερες από αυτές χρησιμοποιούν έναν καθορισμένο τερματικό σταθμό, αν και ορισμένες μεγαλύτερες εταιρείες χρησιμοποιούν περισσότερους από έναν, για τις εισερχόμενες και εξερχόμενες πτήσεις. Το LAX διαθέτει εννέα τερματικούς σταθμούς οι οποίοι αριθμούνται από το 1 έως το 8, καθώς και τον διεθνή τερματικό σταθμό Tom Bradley (τερματικός σταθμός Β). Οι τρέχουσες αντιστοιχίσεις τερματικών σταθμών είναι οι εξής:

Αεροσταθμός 1

Ο αεροσταθμός 1 εξυπηρετεί τις αεροπορικές εταιρείες Allegiant Air, Air Transat, Norse, Southwest (εσωτερικές πτήσεις και check-in εξωτερικού), Sun Country, Viva Aerobus.

Αεροσταθμός 2

Κρατείται για το check-in της WestJet με έλεγχο ασφαλείας και αναχωρήσεις πτήσεων στον τερματικό σταθμό 3.

Αεροσταθμός 3

Delta Airlines. Check-in και έλεγχοι ασφαλείας για την Aerolitoral και την Aeromexico με σύνδεση με λεωφορείο με τον τερματικό σταθμό Β για τις πτήσεις. Αναχωρήσεις πτήσεων της WestJet (check-in και έλεγχος ασφαλείας στον τερματικό σταθμό 2).

Αεροσταθμός 4

Μια από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες, η American Airlines, εδρεύει στους τερματικούς σταθμούς 4, 5 και στον τερματικό σταθμό Β με check-in στους τερματικούς σταθμούς 4 και 5 και αναχωρήσεις πτήσεων και στους τρεις. Οι διεθνείς αφίξεις εξυπηρετούνται στον τερματικό σταθμό Β.

Αεροσταθμός 5

Air Canada, JetBlue, Spirit και American Airlines. Ο τερματικός σταθμός 4 εξυπηρετεί επίσης το check-in της American Airlines, αλλά όλες οι πτήσεις αναχωρούν από τον τερματικό σταθμό 5. Αυτός ο τερματικός σταθμός εξυπηρετεί μόνο τις αφικνούμενες πτήσεις της Spirit, ενώ οι εξερχόμενες πτήσεις αναχωρούν από τον τερματικό σταθμό 6.

Αεροσταθμός 6

Advanced Air, Air Canada, Alaska Airlines, Horizon, Southern Air. Ο αεροσταθμός 6 προορίζεται μόνο για τις αναχωρήσεις της Air Canada και όλες οι διεθνείς πτήσεις της Alaska Airlines μετά τις 7.00μμ χρησιμοποιούν τον αεροσταθμό Β.

Αεροσταθμός 7

United Airlines, United Express.

Αεροσταθμός 8

United Airlines, United Express.

Αεροσταθμός Β (Διεθνής Αεροσταθμός Tom Bradley)

Ως διεθνής τερματικός σταθμός, ο Τερματικός Σταθμός Β εξυπηρετεί τη συντριπτική πλειονότητα των πτήσεων αφίξεων και αναχωρήσεων για πολλές από τις μεγαλύτερες (και λιγότερο γνωστές) αεροπορικές εταιρείες του κόσμου, μεταξύ των οποίων:

Air Lingus, Aeroflot, Aeromexico, Air China, Air France, Air New Zealand, Air Tahiti Nui, Alitalia, All Nippon Airways, Allegiant, American Airlines, Asiana Airlines, Austrian Airlines, Avianca, British Airways, Cathay Pacific Airways, China Airlines, China Eastern, China Southern, Condor, Copa, Delta Airlines, El Al Israel Airlines, Emirates Airlines, EVA Airlines, Fiji Airways, Finnair, French Bee, Hawaiian Airlines, Iberia Airlines, ITA Airways, Japan Airlines, JetBlue, KLM Royal Dutch Airlines, Korean Air, LATAM, LOT Polish Airlines, Lufthansa, Norse, Norwegian Air, Philippine Airlines, QANTAS, Qatar Airways, SAUDIA, Scandinavian Airlines, Sichuan Airlines, Singapore, Sun Country, SWISS, Turkish Airlines, Viva Aerobus, Virgin Atlantic, Volaris, Xiamen Airlines, ZIPAIR.

Υπάρχει επίσης μεγάλος αριθμός αεροπορικών εταιρειών που δεν έχουν καθορισμένο τερματικό σταθμό για τις πτήσεις άφιξης ή αναχώρησης.

Μετακίνηση μεταξύ τερματικών σταθμών

Το LAX είναι ένα καλά σχεδιασμένο και σύγχρονο αεροδρόμιο με άπλετο χώρο για τους επιβάτες και οι επιλογές μεταφοράς μεταξύ των τερματικών σταθμών περιλαμβάνουν:
Πεζόδρομοι. Μια σειρά από σήραγγες και υπέργειες συνδέσεις συνδέουν τους αεροσταθμούς 4, 5, 6, 7, 8 και τον διεθνή αεροσταθμό Tom Bradley, ενώ κατασκευάζονται συνδέσεις μεταξύ των αεροσταθμών Β, 1, 2 και 3.

Λεωφορείο - Σε λειτουργία 24 ώρες το 24ωρο, η διαδρομή Α είναι μια συχνή υπηρεσία λεωφορείου που συνδέει κάθε τερματικό σταθμό σε ένα κύκλωμα με αντίθετη φορά από τη φορά των δεικτών του ρολογιού.
Τελωνείο και Μετανάστευση

Θεωρήσεις και απαλλαγή από την υποχρέωση θεώρησης

Όπως σε όλα τα αεροδρόμια και άλλες πύλες εισόδου, η Υπηρεσία Τελωνείων και Προστασίας των Συνόρων των ΗΠΑ (CBP ) είναι υπεύθυνη για τον έλεγχο των ατόμων και των εμπορευμάτων που φθάνουν στις Ηνωμένες Πολιτείες. Ο ενδεχόμενος κίνδυνος τρομοκρατικών επιθέσεων στο έδαφος των ΗΠΑ λαμβάνεται πολύ σοβαρά υπόψη και οι πράκτορες της CBP εκτελούν τα καθήκοντά τους όσον αφορά τον έλεγχο σχολαστικά και επιμελώς. Για τους πολίτες των ΗΠΑ που επιστρέφουν αρκεί ένα έγκυρο διαβατήριο, μια ταυτότητα με φωτογραφία και μια κάρτα επιβίβασης, αλλά οι ξένοι επισκέπτες χρειάζονται περισσότερα.

Ακόμη και πριν από την προσγείωσή τους στις ΗΠΑ, οι επιβάτες θα υποβληθούν σε έλεγχο από την Υπηρεσία Ασφάλειας Μεταφορών (TSA), η οποία διενεργεί ελέγχους του ιστορικού των ατόμων καθώς και έλεγχο των αποσκευών για απαγορευμένα ή επικίνδυνα αντικείμενα. Μόλις περάσουν από τον έλεγχο της TSA οι επιβάτες που φθάνουν πρέπει στη συνέχεια να υποβληθούν σε έλεγχο από έναν πράκτορα της CBP, ο οποίος θα ελέγξει τα έγγραφα του επιβάτη, τα οποία μπορεί να είναι είτε:

Ένα έγκυρο διαβατήριο εγκεκριμένο από την ESTA. Το ESTA σημαίνει Electronic System for Travel Authorization (Ηλεκτρονικό Σύστημα Ταξιδιωτικής Εξουσιοδότησης ) και είναι μια ψηφιακή έγκριση για την είσοδο στις ΗΠΑ, η οποία συνδέεται ηλεκτρονικά με το διαβατήριο.

Εάν ο επισκέπτης δεν διαθέτει ESTA, τότε θα χρειαστεί έγκυρη θεώρηση εισόδου για μετανάστες ή μη μετανάστες, η οποία έχει εκδοθεί από τη χώρα διαμονής ή υπηκοότητας του κατόχου και έχει εγκριθεί από την αρμόδια πρεσβεία των ΗΠΑ.

Μεταφορές και επίγειες μεταφορές

Το LAX βρίσκεται μόλις 18 μίλια από το κέντρο του Λος Άντζελες και υπάρχουν διάφορες επιλογές για τους ταξιδιώτες που πηγαίνουν ή έρχονται από το αεροδρόμιο.
Σιδηρόδρομος. Προς το παρόν δεν υπάρχει απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ του Λος Άντζελες και του LAX. Ωστόσο, η διαδρομή G του LAX Shuttle παρέχει δωρεάν υπηρεσία λεωφορείου από το σταθμό Aviation/LAX της γραμμής C του μετρό του Λος Άντζελες προς το αεροδρόμιο.

Λεωφορεία και λεωφορεία

Οι επιβάτες που φτάνουν έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε διάφορα λεωφορεία και το ποιο ταιριάζει καλύτερα εξαρτάται από τον τελικό προορισμό.
Το LAX Flyaway εκτελεί δρομολόγια από το αεροδρόμιο προς το Van Nuys μέσω του σταθμού Union Station.

Το Antelope Valley Airport Express εξυπηρετεί το Newhall και το Palmdale με τελικό προορισμό το Lancaster.

Το Central Coast Shuttle καλύπτει τις παράκτιες πόλεις Ventura, Santa Barbara, Buellton και Santa Maria.

Το λεωφορείο Mickey's Space Ship Shuttle εκτελεί δρομολόγια προς το Huntington Beach και το San Clemente με στάσεις σε δημοφιλή μέρη όπως τα Universal Studios και όλα τα ξενοδοχεία της Disneyland Anaheim.

Το λεωφορείο Shuttle One είναι ένα άλλο δρομολόγιο λεωφορείου που εξυπηρετεί τη Disneyland και τα ξενοδοχεία στην περιοχή του Anaheim.

Santa Barbara Το Airbus τερματίζει στη Σάντα Μπάρμπαρα με στάσεις στη Γκολέτα και την Καρπιντέρια.

Το λεωφορείο Shuttle 2000 είναι η καταλληλότερη επιλογή για τη Disneyland και το αεροδρόμιο John Wayne κοντά στη Santa Ana.

Το Ventura County Airporter μεταφέρει τους ταξιδιώτες στην ακτή βορειοδυτικά του LAX και στις πόλεις Ventura και Oxnard.

Ορισμένα ξενοδοχεία μέσα και γύρω από το Λος Άντζελες προσφέρουν επίσης τις δικές τους υπηρεσίες μεταφοράς από και προς το LAX και πληροφορίες σχετικά με τα δρομολόγια και τα σημεία παραλαβής μπορείτε να λάβετε από το αντίστοιχο ξενοδοχείο.

Ταξί και κοινή χρήση μεταφορικών μέσων

Μόνο τα εξουσιοδοτημένα ταξί και οι επιχειρήσεις κοινής χρήσης οχημάτων επιτρέπεται να λειτουργούν στο LAX. Τα ταξί είναι προσβάσιμα σε τρεις διαφορετικές θέσεις στάθμευσης:

  • Στην περιοχή LAX-it δίπλα στον αεροσταθμό 1
  • Στον χώρο στάθμευσης 3 που βρίσκεται μεταξύ του αεροσταθμού Β και του αεροσταθμού 3
  • Στο τέλος του αεροσταθμού 7

Στο LAX υπάρχουν επίσης εταιρείες κοινής χρήσης οχημάτων, όπως οι Lyft, Uber και Opoli, αλλά οι επιβάτες πρέπει να διασφαλίσουν ότι έχουν κατεβάσει την κατάλληλη εφαρμογή στο smartphone τους πριν χρησιμοποιήσουν οποιαδήποτε από αυτές τις υπηρεσίες.