Έλεγχος της κατάστασης ESTA
Νέα, πληροφορίες και βοήθεια ESTA.

Οδηγός για το Διεθνές Αεροδρόμιο Daniel K. Inouye (HNL)

Υπάρχουν δέκα εμπορικά αεροδρόμια στη Χαβάη, εκ των οποίων το αεροδρόμιο Daniel K. Inouye (HNL) στη Χονολουλού είναι το μεγαλύτερο. Παλαιότερα γνωστό ως Αεροδρόμιο Χονολουλού μετονομάστηκε στη μνήμη του πρώην γερουσιαστή των ΗΠΑ και γηγενή Χαβανέζου, Daniel Inouye, ο οποίος κάποτε ήταν τρίτος στη σειρά για να γίνει πρόεδρος των ΗΠΑ.

Βρίσκεται περίπου 5 χλμ. από το κέντρο της Χονολουλού, το αεροδρόμιο εκτείνεται σε 4.200 στρέμματα και εκτελεί πτήσεις προς τις βόρειες Ηνωμένες Πολιτείες και τον Καναδά, καθώς και προς προορισμούς μεγάλων αποστάσεων, όπως η Μελβούρνη και το Σίδνεϊ στην Αυστραλία.

Το Daniel K. Inouye International αποτελεί κόμβο της Hawaiian Airlines και επίσης επιχειρησιακή βάση της Aloha Air Cargo. Παρά την αλλαγή του ονόματος, ο κωδικός αεροδρομίου της IATA (Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών) παραμένει HNL, ο κωδικός που αρχικά δήλωνε το αεροδρόμιο της Χονολουλού.

Ιστορία του αεροδρομίου HNL

Το αεροδρόμιο ήταν αρχικά γνωστό ως John Rodgers Airport όταν άνοιξε το 1927, έχοντας πάρει το όνομά του από τον John Rodgers, αξιωματικό του ναυτικού στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο. Ήταν το πρώτο κανονικό αεροδρόμιο που βρισκόταν στη Χαβάη, αφού προηγουμένως τα νησιά εξυπηρετούνταν από πρόχειρες λωρίδες προσγείωσης, ισοπεδωμένα πεδία και κάποιες αποβάθρες υδροπλάνων.

Μετά την επίθεση στο Περλ Χάρμπορ τον Δεκέμβριο του 1941, ο αμερικανικός στρατός επιτάχθηκε σε όλα τα πολιτικά αεροδρόμια της Χαβάης, συμπεριλαμβανομένου του Ρότζερς, το οποίο ορίστηκε ως Ναυτικός Αεροπορικός Σταθμός Χονολουλού. Αφού έχτισε ένα νέο κτίριο τερματικού σταθμού και πύργο ελέγχου, το αεροδρόμιο παρέμεινε υπό τον έλεγχο του αμερικανικού ναυτικού μέχρι το 1946, οπότε και επεστράφη στις πολιτικές αρχές της Χαβάης. Εκείνη την εποχή το αεροδρόμιο ήταν ένα από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια των ΗΠΑ με τέσσερις ασφαλτοστρωμένους διαδρόμους και τρεις επιπλέον διαδρόμους για την εξυπηρέτηση υδροπλάνων.

Επιστρέφοντας υπό πολιτικό έλεγχο, το αεροδρόμιο μετονομάστηκε το 1947 σε αεροδρόμιο της Χονολουλού, ενώ το 1951 προστέθηκε η ένδειξη "διεθνές".

Ο παλιός τερματικός σταθμός αντικαταστάθηκε το 1962 από τον τερματικό σταθμό John Rodgers, ο οποίος βελτιώθηκε και εκσυγχρονίστηκε τα επόμενα χρόνια και, μέχρι το 1966, τόσο η Aloha όσο και η Hawaiian Airlines πραγματοποιούσαν τακτικές πτήσεις μεταξύ των νησιών της Χαβάης.

Εμπορική επέκταση

Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του '60 και του '70 πολλές διεθνείς αεροπορικές εταιρείες άρχισαν να χρησιμοποιούν το αεροδρόμιο της Χονολουλού ως ενδιάμεσο σταθμό για τις πτήσεις του Ειρηνικού. Σε αυτές περιλαμβάνονταν πολλές από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της εποχής, καθώς και ορισμένες μικρότερες και ανερχόμενες εταιρείες.

Ορισμένες από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούσαν το αεροδρόμιο ήταν οι εξής:

BOAC (British Airways), Air New Zealand, China Airlines, Japan Airlines, Qantas και Singapore Airlines.

Ακολούθησαν και άλλα μεγάλα ονόματα κατά τις επόμενες δεκαετίες, καθώς η Honolulu International πρόσθεσε περισσότερες καθιερωμένες αεροπορικές εταιρείες στο πρόγραμμά της.

Αυτές περιελάμβαναν τις εξής εταιρείες:

American Airlines, Continental Airlines, Braniff International, Pan Am, Western Airlines, Delta Air Lines, TWA, Air Canada και United Airlines.

Με τον αριθμό των επιχειρήσεων και των επιβατών να αυξάνεται σταθερά, κατέστη προφανές ότι το Διεθνές Αεροδρόμιο της Χονολουλού δυσκολευόταν να αντιμετωπίσει τη ζήτηση και ότι απαιτούνταν γενική επισκευή και αναβάθμιση.

Εκσυγχρονισμός

Στις αρχές του 2006, η εν ενεργεία κυβερνήτης της Χαβάης, Linda Lingle, ενέκρινε ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού για όλα τα αεροδρόμια της Χαβάης, με 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια να διατίθενται στη Χονολουλού. Προτεραιότητα ήταν η βελτίωση της ασφάλειας και των επιχειρησιακών διαδικασιών, ενώ παράλληλα βελτιωνόταν η εξυπηρέτηση των επιβατών που διέρχονταν από το αεροδρόμιο.

Κατασκευάστηκε ένα νέο γκαράζ στάθμευσης και στον διάδρομο διεθνών αφίξεων προστέθηκαν κινούμενα μονοπάτια. Μια επέκταση της αίθουσας, η αίθουσα Mauka Concourse, κατασκευάστηκε επίσης με έξοδα της Hawaiian Airlines και εγκαινιάστηκε επίσημα το 2017.

Την ίδια χρονιά, το αεροδρόμιο μετονομάστηκε επίσημα σε Διεθνές Αεροδρόμιο Daniel K. Inouye, διατηρώντας τον κωδικό αεροδρομίου IATA HNL.

Διάταξη και εγκαταστάσεις του αεροδρομίου

Στο αεροδρόμιο της Χονολουλού υπάρχουν τέσσερις διάδρομοι προσγείωσης και απογείωσης. Ο κύριος διάδρομος προσγείωσης, γνωστός ως διάδρομος Reef, κατασκευάστηκε στην πραγματικότητα στην ανοιχτή θάλασσα και αποτελούσε εναλλακτικό χώρο προσγείωσης για το πλέον αποσυρμένο Space Shuttle. Το αεροδρόμιο διαθέτει επίσης δύο υπεράκτιους υδάτινους διαδρόμους για τη χρήση υδροπλάνων.

Υπάρχουν 60 πύλες που κατανέμονται σε τρεις τερματικούς σταθμούς, οι οποίοι ονομάζονται τερματικοί σταθμοί 1, 2 και 3, στη Χονολουλού.

Αεροσταθμός 1 (πρώην "Interisland Terminal")

Ο Αεροσταθμός 1 άνοιξε μόλις το 1993 και διαθέτει 25 πύλες, τη νέα αίθουσα Mauka και έναν διάδρομο μετά την ασφάλεια που συνδέει τον Αεροσταθμό 2.

Αεροσταθμός 2 (πρώην "Overseas Terminal")

Με 29 πύλες, ο τερματικός σταθμός 2 είναι ο μεγαλύτερος από τους τρεις τερματικούς σταθμούς και ο μόνος που είναι κατάλληλος και χρησιμοποιείται για διεθνείς αναχωρήσεις και αφίξεις.

Αεροσταθμός 3

Ο μικρότερος τερματικός σταθμός στο Διεθνές Αεροδρόμιο της Χονολουλού, ο τερματικός σταθμός 3 αντικατέστησε ένα παλαιότερο μονώροφο κτίριο το οποίο έκλεισε και κατεδαφίστηκε και πλέον εξυπηρετεί μόνο μικρότερα αεροσκάφη

Η μετακίνηση στον αερολιμένα γίνεται εύκολα με το Wiki Wiki Shuttle (δωρεάν υπηρεσία λεωφορείου) που λειτουργεί μεταξύ των τριών τερματικών σταθμών, καθώς και μεταξύ των αιθουσών του τερματικού σταθμού 1 και του τερματικού σταθμού 2.

Αεροπορικές εταιρείες και τερματικοί σταθμοί

Αεροσταθμός 1

Hawaiian Airlines αποκλειστικά

Αεροσταθμός 2

Χειρίζεται όλες τις διεθνείς πτήσεις, συμπεριλαμβανομένων των πτήσεων από μεγάλους διεθνείς αερομεταφορείς, μεταξύ των οποίων:
Alaska Airlines, Korean Air, Qantas, Delta Air Lines, AeroMexico, Virgin Atlantic, British Airways, American Airlines, United Airlines, Air New Zealand, Air Canada, Iberia, KLM.

Αεροσταθμός 3

Mokulele Airlines

Έκτακτη ασφάλεια

Παρόλο που η Χαβάη μπορεί να θεωρηθεί ως ένα μικρό προκεχωρημένο φυλάκιο των Ηνωμένων Πολιτειών, υπάρχουν αυστηροί έλεγχοι ασφαλείας για τους ανθρώπους και τα εμπορεύματα που διακινούνται μέσω του Διεθνούς Αερολιμένα Χονολουλού. Οχτώ και πλέον ομοσπονδιακές υπηρεσίες διατηρούν παρουσία στο αεροδρόμιο, μεταξύ των οποίων:

  • DEA (Drug Enforcement Administration).
  • Τελωνείο και Προστασία των Συνόρων (CBP)
  • Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (FAA)
  • Υπηρεσία Ιχθύων και Άγριας Ζωής
  • Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC)
  • Διοίκηση Ασφάλειας Μεταφορών (TSA)

Αντιπροσωπεύονται επίσης το Υπουργείο Γεωργίας και το Ταχυδρομείο των ΗΠΑ, ενώ το αεροδρόμιο διαθέτει ακόμη και τη δική του φυλακή.

Μέχρι πρόσφατα, η Χονολουλού είχε κακή φήμη ως ένα από τα χειρότερα αμερικανικά αεροδρόμια όσον αφορά τον χρόνο που δαπανάται για τον εκτελωνισμό και τη μετανάστευση. Η κατάσταση έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, αλλά οι ουρές αναμένονται ακόμη μεγάλες κατά τις ώρες αιχμής της ημέρας και ιδιαίτερα κατά τις περιόδους των διακοπών.

Εκκαθάριση της μετανάστευσης - Απαιτήσεις ESTA και βίζας

Σχεδόν αμέσως μετά την προσγείωσή τους στο αεροδρόμιο οι διεθνείς ταξιδιώτες θα περάσουν από το τμήμα μετανάστευσης, καθώς αυτός είναι ο πρώτος τομέας που συναντούν μετά την αποβίβαση. Υπάρχει ξεχωριστή γραμμή για τους επισκέπτες από το εξωτερικό, η οποία χαρακτηρίζεται είτε ως "μη μόνιμος κάτοικος" είτε ως "ξένο διαβατήριο".

Όταν κληθούν να προσέλθουν, θα πρέπει να προσκομίσουν ένα έγκυρο διαβατήριο στον αρμόδιο υπάλληλο της Υπηρεσίας Τελωνείων και Προστασίας των Συνόρων (CBP ), καθώς και μια βίζα των ΗΠΑ και ένα έντυπο τελωνειακής δήλωσης, εφόσον απαιτούνται και αυτά.

Πρόγραμμα απαλλαγής από την υποχρέωση θεώρησης

Δεν απαιτείται θεώρηση από τους πολίτες των χωρών που είναι εγγεγραμμένοι στο Πρόγραμμα Απαλλαγής από την υποχρέωση θεώρησης (VWP). Αυτές οι χώρες του VWP θεωρούνται χαμηλού κινδύνου ασφαλείας και περιλαμβάνουν τα περισσότερα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης και άλλες χώρες όπως η Αυστραλία, η Νέα Ζηλανδία, η Ιαπωνία και πολλές άλλες.

Αντί για βίζα, οι πολίτες του VWP χρειάζονται διαβατήριο εγκεκριμένο από το ESTA (Ηλεκτρονικό Σύστημα Ταξιδιωτικής Άδειας). Η υποβολή αίτησης και η λήψη ESTA είναι υποχρεωτική και θα πρέπει να γίνεται αρκετά πριν από κάθε προγραμματισμένη επίσκεψη στις Ηνωμένες Πολιτείες, ώστε να δοθεί χρόνος στις αρχές του ESTA να διενεργήσουν ελέγχους ιστορικού των αιτούντων.

Οι πολίτες του προγράμματος VWP με διαβατήριο εγκεκριμένο από το ESTA δεν υποχρεούνται να συμπληρώσουν έντυπο τελωνειακής δήλωσης.

Είναι σύνηθες ο πράκτορας της CBP να θέτει στους εισερχόμενους επιβάτες μερικές ερωτήσεις που συνήθως καλύπτουν τα ακόλουθα θέματα:

  • Σκοπός της επίσκεψης
  • Διάρκεια παραμονής στις Ηνωμένες Πολιτείες
  • Λεπτομέρειες της κράτησης καταλύματος

Ενώ η παροχή του ονόματος και της διεύθυνσης ενός ξενοδοχείου μπορεί να είναι απλή υπόθεση, μπορεί να είναι πιο περίπλοκη διαδικασία εάν σχεδιάζετε να μείνετε με συγγενείς ή φίλους και η ύπαρξη ονομάτων και διευθύνσεων ήδη γραμμένων και διαθέσιμων μπορεί να βοηθήσει στην επιτάχυνση της διαδικασίας μετανάστευσης.

Μεταφορές και επίγειες μεταφορές

Η μεταφορά από και προς το αεροδρόμιο είναι σχετικά απλή, καθώς υπάρχουν διάφορες επιλογές, όπως λεωφορεία, υπηρεσία μεταφοράς με λεωφορείο, ταξί ή αυτοκίνητο.

Λεωφορείο

Η τοπική υπηρεσία λεωφορείων, που ονομάζεται ευφάνταστα TheBus, εκτελεί διάφορα δρομολόγια προς το αεροδρόμιο της Χονολουλού. Η διαδρομή 20 πηγαίνει στο κέντρο της Χονολουλού, ενώ οι διαδρομές 9, 40, 42, 51 και 303 έχουν διάφορους προορισμούς σε όλο το νησί Οάχου.

Λεωφορείο

Μια υπηρεσία λεωφορείου κατά παραγγελία λειτουργεί από το αεροδρόμιο προς οποιονδήποτε επιλεγμένο προορισμό στο Oahu.

Ταξί

Τα ταξί AMPCO Express λειτουργούν από το αεροδρόμιο της Χονολουλού έξω από τους χώρους παραλαβής αποσκευών όλων των τερματικών σταθμών.

Ενοικίαση αυτοκινήτου

Από το 2021, το Διεθνές Αεροδρόμιο Daniel K. Inouye διαθέτει εγκαταστάσεις ενοικίασης αυτοκινήτων με περισσότερα από 4.500 οχήματα διαθέσιμα προς ενοικίαση.

Δεν υπάρχει σιδηροδρομική σύνδεση με το αεροδρόμιο, αν και σχεδιάζεται ένας νέος σταθμός για το αεροδρόμιο, ο οποίος θα συνδέεται με το σύστημα Honolulu Rail Transit. Ωστόσο, πρόκειται για ένα έργο υπό εξέλιξη και δεν αναμένεται να λειτουργήσει πριν από το 2031 τουλάχιστον.