Το Διεθνές Αεροδρόμιο John F. Kennedy (JFK ) βρίσκεται στο δήμο Queens, περίπου 26 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά του Μανχάταν, και λειτουργεί από το 1948. Μετά τη δολοφονία του John F. Kennedy το 1963, το αεροδρόμιο μετονομάστηκε προς τιμήν του δολοφονηθέντος 35ου προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών.
Το αεροδρόμιο είναι χτισμένο σε μια έκταση πρώην ελώδους περιοχής στον κόλπο της Τζαμάικα, η οποία κάποτε περιλάμβανε το γήπεδο γκολφ Idlewild, με την κατασκευή του να ξεκινά το 1943. Ονομάστηκε επίσημα Διεθνές Αεροδρόμιο Νέας Υόρκης, Anderson Field το 1948, αλλά το νέο αεροδρόμιο αναφερόταν γενικά ως Idlewild, το οποίο παρέμεινε σε κοινή χρήση μέχρι τα τέλη του 1963.
Στην επίσημη τελετή εγκαινίων παρευρέθηκε ο Πρόεδρος Harry S. Truman, ενώ η πρώτη πτήση πραγματοποιήθηκε την 1η Ιουλίου 1948. Προκειμένου να ενθαρρύνει την ανάπτυξη και την εξέλιξη του νέου αεροδρομίου, η Λιμενική Αρχή ανάγκασε τις ξένες αεροπορικές εταιρείες να χρησιμοποιούν το Idlewild, ακυρώνοντας τις άδειες προσγείωσής τους στο κοντινό αεροδρόμιο LaGuardia, το οποίο δυσκολευόταν να αντιμετωπίσει τις απαιτήσεις που υπήρχαν τότε. Κατά την έναρξη λειτουργίας του, το Idlewild διέθετε ένα μικρό κτίριο τερματικού σταθμού, το οποίο όμως μέσα σε λίγα χρόνια επεκτάθηκε σχεδόν στο τριπλάσιο του μεγέθους του, με την προσθήκη πύργου ελέγχου το 1952, καθώς και πολυάριθμων νέων κτιρίων και διαδρόμων προσγείωσης και απογείωσης.
Το 1951 το JFK International είχε κατά μέσο όρο μόλις 73 πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο, αλλά ο αριθμός αυτός αυξήθηκε δραματικά το επόμενο έτος, όταν το αεροδρόμιο του Νιούαρκ έκλεισε προσωρινά και η κυκλοφορία μεταφέρθηκε στο Idlewild. Πρόσθετες επιχειρήσεις ήρθαν στο αεροδρόμιο με την εμφάνιση των νέων DC-7 και L-1049 Constellation που χρησιμοποιούσαν το Idlewild αντί του LaGuardia. Μέχρι τα μέσα του 1957 ο όγκος της κίνησης είχε αυξηθεί κατά μέσο όρο σε πάνω από 1.280 αναχωρήσεις πτήσεων σε μία μόνο εβδομάδα.
Μέσα σε λίγα μόλις χρόνια το Idlewild έγινε ένα από τα πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια του κόσμου και, το 1954, κατέγραψε τον υψηλότερο παγκόσμιο όγκο διεθνούς αεροπορικής κίνησης. Αρχικά οραματιζόταν ως ένας ενιαίος τερματικός σταθμός με 55 πύλες, ο οποίος σύντομα κρίθηκε ανέφικτος και ανεπαρκής για τις απαιτήσεις και οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες διαμαρτυρήθηκαν ότι ο διαθέσιμος χώρος δεν θα μπορούσε να φιλοξενήσει τη μελλοντική ανάπτυξη.
Το 1955 παρουσιάστηκαν σχέδια για την κατασκευή επτά νέων αεροσταθμών, εκ των οποίων οι πέντε θα διατίθεντο στις μεγαλύτερες μεμονωμένες αεροπορικές εταιρείες, ένας θα μοιραζόταν από τρεις άλλες αεροπορικές εταιρείες και ένας θα προοριζόταν ειδικά για τις διεθνείς αφίξεις. Επιπλέον, επρόκειτο να κατασκευαστεί ένας νέος πύργος ελέγχου έντεκα ορόφων, καθώς και οι απαραίτητοι δρόμοι, τροχόδρομοι και χώροι στάθμευσης που θα απαιτούνταν για την ομαλή λειτουργία του νέου διευρυμένου αεροδρομίου.
Ένα μήνα μετά τη δολοφονία του προέδρου Κένεντι, τον Δεκέμβριο του 1963, το αεροδρόμιο ονομάστηκε επίσημα John F. Kennedy International Airport και του δόθηκαν οι νέοι κωδικοί αεροπορικών εταιρειών JFK και KJFK.
Από το 1963 έως το 2016 το JFK υπέστη περαιτέρω επεκτάσεις και αναβαθμίσεις, αλλά τον Ιανουάριο του 2017 αποφασίστηκε ότι το αεροδρόμιο χρειαζόταν σημαντική ανακαίνιση λόγω των συνεχώς αυξανόμενων απαιτήσεων για πρόσβαση και της έλλειψης χωρητικότητας. Εκείνη την εποχή το JFK εξυπηρετούσε περίπου 60 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως, οι οποίοι αυξήθηκαν σε 75 εκατομμύρια το 2020 και αναμένεται να ξεπεράσουν τα 100 εκατομμύρια μέχρι το 2050. Οι σχεδιαζόμενες ανακαινίσεις περιλάμβαναν:
Όταν τελικά ολοκληρωθούν οι ανακαινίσεις, το JFK θα διαθέτει 149 πύλες για την πρόσβαση των αεροσκαφών και τέσσερις διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης.
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν έξι λειτουργικοί αεροσταθμοί στο JFK, αριθμημένοι από το 1 έως το 8, με εξαιρέσεις τους αεροσταθμούς 3 και 6 που κατεδαφίστηκαν το 2011 και το 2013 αντίστοιχα, ενώ ο αεροσταθμός 5 επεκτάθηκε σημαντικά για να αντικαταστήσει τους δύο που έλειπαν.
Ο αεροσταθμός 1 εξυπηρετεί: Aeroflot, Air China, Air France, Air Serbia, Air Senegal, Asiana Airlines, Austrian Airlines, Azerbaijan Airlines, Azores Airlines, Brussels Airlines, Cayman Airways, China Eastern, Condor, Eastern Airlines, EgyptAir, EVA Air, Flair Airlines, Interjet, ITA Airways, Japan Airlines, Korean Air, Lufthansa, NEOS, Norse Atlantic Airways, Philippine Airlines, Royal Air Maroc, Saudi Arabian Airlines, SWISS International, Swoop, TAP Portugal, Turkish Airlines, Viva Aerobus και Volaris.
Ο αεροσταθμός 2 προορίζεται αποκλειστικά για τις πτήσεις της Delta Air Lines.
Ο τερματικός σταθμός 4 προορίζεται για τις διεθνείς αφίξεις και αποτελεί επίσης κόμβο για τις πτήσεις μεγάλων αποστάσεων της Delta Airlines. Airlines served include: Aero Mexico, Air Europa, Air India, Avianca Brazil, Caribbean Airlines, China Airlines, China Southern, Copa Airlines, Delta Airlines, El Al, Emirates, Etihad, Hawaiian Airlines, Kenya Airways, KLM, Kuwait Airways, LATAM, Singapore Airlines, South African Airways, Uzbekistan Airlines, Virgin Atlantic, Westjet και XiamenAir.
Ο τερματικός σταθμός 5 είναι κυρίως ο τομέας της χαμηλού κόστους JetBlue Airways, αλλά εξυπηρετεί επίσης πτήσεις της ιρλανδικής αεροπορικής εταιρείας Aer Lingus, καθώς οι εισερχόμενοι επιβάτες έχουν υποβληθεί σε προκαταρκτικό έλεγχο πριν από την επιβίβαση σε πτήσεις από την Ιρλανδία.
Ο αεροσταθμός 7 λειτουργεί σήμερα από την British Airways και μισθώνεται από την εταιρεία μέχρι το 2022 με δυνατότητα τριετούς παράτασης. Οι πτήσεις της British Airways δεν είναι οι μόνες που εξυπηρετούνται από τον Αεροσταθμό 7, καθώς χρησιμοποιείται επίσης από: Aerolineas Argentinas, Alaska Airlines, ANA (All Nippon), Eurowings, Iberia, Icelandair, LOT, Ukraine International Airlines και United Airlines.
Υπό τη διαχείριση της American Airlines, του τρίτου μεγαλύτερου αερομεταφορέα στο JFK, ο Αεροσταθμός 8 αποτελεί επίσης το κέντρο αναχωρήσεων και αφίξεων για: Cathay Pacific, Ethiopian Airlines, Finnair, Qatar Airways και Royal Jordanian.
Όλοι οι αεροσταθμοί του JFK συνδέονται με το δίκτυο AirTrain. Υπάρχουν σταθμοί AirTrain που βρίσκονται δίπλα στις εγκαταστάσεις βραχυχρόνιου στάθμευσης σε κάθε τερματικό σταθμό, με τα τρένα να εκτελούν δρομολόγια 24 ώρες το 24ωρο κάθε δύο έως πέντε λεπτά. Η υπηρεσία AirTrain συνδέεται επίσης με χώρους στάθμευσης, εγκαταστάσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, αναμεταξύ ξενοδοχείων και είναι δωρεάν.
Η συντριπτική πλειονότητα των εισερχόμενων ξένων επισκεπτών θα εισέλθει στις Ηνωμένες Πολιτείες μέσω του τερματικού σταθμού 4, όπου θα υποβληθεί σε επεξεργασία μέσω της υπηρεσίας μετανάστευσης. Ανεξάρτητα από το ποιος τερματικός σταθμός χειρίζεται τα αφικνούμενα αεροσκάφη, η διαδικασία μετανάστευσης θα είναι η ίδια. Με εξαίρεση τους πολίτες των ΗΠΑ ή του Καναδά (ή τους ταξιδιώτες από χώρες που έχουν υπογράψει το πρόγραμμα Global Entry), οι οποίοι μπορούν να χρησιμοποιήσουν ένα περίπτερο APC (αυτόματος έλεγχος διαβατηρίων) ή μια εφαρμογή Mobile Passport Control, όλοι οι αφικνούμενοι επιβάτες πρέπει να παρουσιαστούν στον έλεγχο διαβατηρίων για μη Αμερικανούς πολίτες για διεκπεραίωση.
Οι ξένοι υπήκοοι που εισέρχονται στην Αμερική θα χρειαστούν έγκυρο διαβατήριο που έχει εγκριθεί από το ESTA. Το ESTA (Electronic System for Travel Authorization) είναι ένα αυτοματοποιημένο πρόγραμμα απαλλαγής από την υποχρέωση θεώρησης, το οποίο είναι υποχρεωτικό για όλους τους αλλοδαπούς πολίτες που επισκέπτονται τη χώρα. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η κατοχή διαβατηρίου εγκεκριμένου από το ESTA δεν εγγυάται αυτόματα την είσοδο του κατόχου του στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς η απόφαση αυτή εναπόκειται τελικά στον αρμόδιο υπάλληλο της Υπηρεσίας Τελωνείων και Προστασίας των Συνόρων των ΗΠΑ (CBP).
Κατά τον έλεγχο διαβατηρίων οι επισκέπτες ενδέχεται να ερωτηθούν για τον σκοπό της επίσκεψής τους στις ΗΠΑ, καθώς και για λεπτομέρειες σχετικά με το πού σκοπεύουν να μείνουν ή να επισκεφθούν. Σε ορισμένες περιπτώσεις ο επισκέπτης μπορεί επίσης να φωτογραφηθεί ή να του ζητηθεί να δώσει δακτυλικά αποτυπώματα στο πλαίσιο του πρωτοκόλλου ασφαλείας. Οι επισκέπτες αναμένεται επίσης να δηλώσουν τυχόν τρόφιμα ή φυτικά αντικείμενα, καθώς αυτά μπορεί να περιέχουν έντομα, μικρόβια ή ασθένειες.
Η μετακίνηση μεταξύ του JFK και της πόλης της Νέας Υόρκης είναι πιθανώς καλύτερο να γίνει μέσω του AirTrain που εκτελεί δρομολόγια από το αεροδρόμιο προς την πόλη, όπου μπορούν να γίνουν συνδέσεις με το σύστημα μετρό της Νέας Υόρκης. Υπάρχουν πολυάριθμες επιλογές για τους επιβάτες που κατευθύνονται στο JFK ή για τους αφικνούμενους που επιθυμούν να έχουν πρόσβαση στην ευρύτερη περιοχή της Νέας Υόρκης.
ΤοAirTrain όχι μόνο συνδέει όλους τους τερματικούς σταθμούς του JFK, αλλά και εκτελεί δρομολόγια προς την πόλη, όπου τερματίζει είτε στους σταθμούς Jamaica είτε στους σταθμούς Howard Beach. Από το σταθμό Jamaica είναι δυνατή η σύνδεση με το σύστημα μετρό και το ταξίδι στο Queens, το Brooklyn, το Midtown και το Lower Manhattan ή το Jamaica Center. Η σιδηροδρομική γραμμή Long Island Rail Road βρίσκεται επίσης στο σταθμό Jamaica και εκτελεί δρομολόγια από το Queens, το Brooklyn και το Manhattan προς το Long Island. Ο σταθμός Howard Beach συνδέεται με το σύστημα του μετρό και εκτείνεται από το Μπρούκλιν και το Μανχάταν στα ανατολικά έως το Rockaways νότια του JFK.
Το μετρό της Νέας Υόρκης δεν εκτείνεται μέχρι το JFK, οπότε οι ταξιδιώτες πρέπει πρώτα να φτάσουν στους σταθμούς Jamaica ή Howard Beach και να μετεπιβιβαστούν στο AirTrain που εξυπηρετεί όλους τους τερματικούς σταθμούς του αεροδρομίου.
Η Μητροπολιτική Αρχή Μεταφορών (MTA ) παρέχει τακτικά δρομολόγια λεωφορείων από το Μπρούκλιν, το Κουίνς και άλλες συνοικίες της Νέας Υόρκης προς το Διεθνές Αεροδρόμιο John F. Kennedy.
Ανάλογα με το σημείο αναχώρησης (ή τον προορισμό), τα ταξί από το JFK μπορεί να είναι ακριβά. Υπάρχει η δυνατότητα να επωφεληθείτε από την πάγια τιμή των 52 δολαρίων (επί του παρόντος) που καλύπτει έναν έως τέσσερις επιβάτες σε ένα ταξί (πέντε σε ένα μίνι βαν) από το Μανχάταν στο JFK. Ο κατ' αποκοπήν ναύλος μπορεί να υπόκειται σε προσαύξηση κατά τις ώρες αιχμής και σε κρατικό φόρο πενήντα σεντς. Συνηθίζεται επίσης να δίνεται φιλοδώρημα στον οδηγό.
Οι επισκέπτες που φθάνουν μπορούν εύκολα να νοικιάσουν αυτοκίνητο στο JFK, καθώς σε κάθε τερματικό σταθμό αφίξεων υπάρχει ένας πάγκος ενοικίασης αυτοκινήτων ή ένα τηλέφωνο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να επικοινωνήσετε με μια εταιρεία ενοικίασης.