Το Διεθνές Αεροδρόμιο Minneapolis-Saint Paul (MSP) είναι ένα κοινό πολιτικό-στρατιωτικό αεροδρόμιο, το οποίο βρίσκεται σε κεντρική τοποθεσία μεταξύ των πόλεων Minneapolis και Saint Paul, σε απόσταση περίπου 16 χιλιομέτρων από την καθεμία. Πρόκειται κυρίως για εμπορικό αεροδρόμιο, αλλά υπάρχει επίσης σημαντική στρατιωτική παρουσία, καθώς το Μινεάπολη-Σεντ Πολ φιλοξενεί την Εθνική Αεροπορία της Μινεσότα και την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, με τους δύο φορείς να διεξάγουν τις δικές τους επιχειρήσεις στο αεροδρόμιο.
Κάποτε κόμβος της Northwest Airlines, το αεροδρόμιο έχει γίνει πλέον σημαντικός κόμβος της Delta Air Lines και αποτελεί επίσης επιχειρησιακή βάση της Sun Country Airlines. Η Delta Airlines (και οι θυγατρικές της) αντιπροσωπεύει περίπου το 70% της εμπορικής δραστηριότητας του αεροδρομίου και το Minneapolis-Saint Paul χαρακτηρίζεται ως το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο στην περιοχή Upper Midwest των ΗΠΑ.
Ο Διεθνής Αερολιμένας Minneapolis-Saint Paul λειτουργεί από την Επιτροπή Μητροπολιτικών Αερολιμένων και φέρει τον κωδικό MSP της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών(IATA).
Το σημερινό αεροδρόμιο της Μινεάπολης ξεκίνησε τη ζωή του στο χώρο μιας χρεοκοπημένης πίστας αυτοκινητόδρομου και ως εκ τούτου ονομάστηκε αρχικά απλώς Speedway Field. Το πρώτο υπόστεγο που χτίστηκε στην περιοχή ήταν μια ξύλινη κατασκευή η οποία ανεγέρθηκε γρήγορα το 1920 για τις υπηρεσίες αεροπορικού ταχυδρομείου. Μετονομάστηκε σε Wold-Chamberlain Field το 1923 και το 1928 το ανέλαβε το Minneapolis Park Board, ενώ οι πρώτες πραγματικές πτήσεις ξεκίνησαν το 1929. Ακολούθησε άλλη μια αλλαγή ονομασίας το 1944, όταν το αεροδρόμιο πήρε το μάλλον μακροσκελές και δυσκίνητο όνομα "Minneapolis-St Paul Metropolitan/Wold-Chamberlain Field", ενώ το "Metropolitan" αντικαταστάθηκε από το "International" περίπου τέσσερα χρόνια αργότερα.
Το 1958 άρχισαν οι εργασίες για τον σημερινό Αεροσταθμό 1, ο οποίος περιελάμβανε δύο αίθουσες με 24 πύλες. Ο νέος αεροσταθμός ολοκληρώθηκε το 1962 και άρχισε να λειτουργεί το ίδιο έτος, αν και οι προσθήκες και οι αναβαθμίσεις συνέχισαν να προστίθενται μέχρι το 1972.
Αν και ο Αεροσταθμός 2 κατασκευάστηκε αρχικά το 1986, ανακατασκευάστηκε το 2001 και χρησιμοποιείται σήμερα κυρίως για πτήσεις τσάρτερ και οικονομικές αεροπορικές εταιρείες όπως η Sun Country και η Southwest Airlines, αν και μεγάλες αεροπορικές εταιρείες όπως η Condor, η JetBlue και η IcelandAir χρησιμοποιούν επίσης τον αεροσταθμό. Από το 2001, ο τερματικός σταθμός έχει επεκταθεί και περιλαμβάνει πλέον 14 πύλες.
Υπάρχουν μόνο δύο τερματικοί σταθμοί στο Minneapolis-St Paul που περιλαμβάνουν οκτώ αίθουσες και 131 πύλες.
Υπάρχουν επτά αίθουσες στον Αεροσταθμό 1 που φέρουν τα γράμματα A έως G και εξυπηρετούν συνολικά 117 πύλες.
Ο όγδοος διάδρομος, ο διάδρομος H, βρίσκεται στον Αεροσταθμό 2 και διαθέτει 14 πύλες.
Οι Αεροσταθμοί 1 και 2 βρίσκονται σε ξεχωριστούς δρόμους και για να μεταβείτε από τον έναν στον άλλο απαιτείται η χρήση της υπηρεσίας LRT (Light Rail Transit), η οποία εκτελεί δρομολόγια ανά δέκα λεπτά κατά τις ώρες αιχμής και είναι δωρεάν.
Στο αεροδρόμιο της Μινεάπολης υπάρχουν επτά σημεία ελέγχου ασφαλείας και οι αφικνούμενοι διεθνείς επιβάτες μπορούν να αναμένουν ουρές. Η ύπαρξη των σωστών εγγράφων και της ταυτότητας θα βοηθήσει στην επιτάχυνση της διαδικασίας, όπως και η υποβολή συμπληρωμένου εντύπου τελωνειακής δήλωσης, εάν απαιτείται, ή η άμεση ενημέρωση των υπαλλήλων υπηρεσίας για τυχόν τρόφιμα, ποτά, φυτά ή οργανικά υλικά που θα μπορούσαν να προκαλέσουν πιθανή ανησυχία.
Οι πολίτες των χωρών 42 θα μπορούν συνήθως να υποβάλουν αίτηση για ESTA (Ηλεκτρονικό Σύστημα Ταξιδιωτικής Άδειας). Αυτό είναι εφικτό μέσω του προγράμματος απαλλαγής από την υποχρέωση θεώρησης (VWP). Οι ταξιδιώτες που δεν ανήκουν στο πρόγραμμα VWP πρέπει να διαθέτουν έγκυρη βίζα των ΗΠΑ.
Η ESTA λαμβάνεται εύκολα έναντι μικρής αμοιβής μέσω του διαδικτύου και ισχύει για δύο χρόνια. Ο αιτών πρέπει απλώς να προσκομίσει έγκυρο διαβατήριο και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Μια διεύθυνση κατοικίας και ένας αριθμός τηλεφώνου είναι επίσης απαραίτητα, καθώς και στοιχεία επικοινωνίας έκτακτης ανάγκης. Η επεξεργασία της ESTA μπορεί να ολοκληρωθεί σε μόλις 72 ώρες και, μόλις εγκριθεί, δίνει το δικαίωμα στον κάτοχό της να εισέλθει στις Ηνωμένες Πολιτείες, αν και η άδεια μπορεί ακόμη να απορριφθεί από τον υπάλληλο της Υπηρεσίας Τελωνείων και Προστασίας των Συνόρων (CBP) που εκτελεί υπηρεσία στο αεροδρόμιο.
Οι πολίτες που δεν είναι κάτοικοι της ΠΟΠ και χρειάζονται βίζα έχουν δυσκολότερο έργο. Η απόκτηση βίζας των ΗΠΑ είναι μια χρονοβόρα και συχνά περίπλοκη διαδικασία χωρίς καμία εγγύηση επιτυχούς έκβασης. Εάν έχετε αμφιβολίες, είναι συνετό να ζητήσετε νομική συμβουλή κατά τη συμπλήρωση του εντύπου της αίτησης, καθώς τα λάθη δεν μπορούν να διορθωθούν αργότερα και τα λάθη στο έντυπο θα καταλήξουν πιθανότατα σε απόρριψη.
Υπάρχει μια καλή επιλογή επιλογών μεταφοράς για τη μετάβαση προς ή από το αεροδρόμιο της Minneapolis.
Επιλέξτε ανάμεσα στη διαδρομή 54 της υπηρεσίας City Bus που κάνει στάση στον τερματικό σταθμό 1 ή σε λεωφορείο της Jefferson Lines που εξυπηρετεί τη Minneapolis, το St Paul και άλλες πόλεις της πολιτείας.
Το Light Rail Transit εκτελεί δρομολόγια και από τους δύο τερματικούς σταθμούς προς το κέντρο της Μινεάπολης.
Οι πιάτσες ταξί βρίσκονται έξω και από τους δύο τερματικούς σταθμούς και η διαδρομή προς τη Minneapolis ή το St Paul διαρκεί κατά μέσο όρο 25 λεπτά.
Οι επισκέπτες που μένουν για λίγες ημέρες και επιθυμούν να βγουν έξω και να περιηγηθούν μπορούν να νοικιάσουν αυτοκίνητο. Οι εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων βρίσκονται στους αεροσταθμούς 1 και 2.