Έλεγχος της κατάστασης ESTA
Νέα, πληροφορίες και βοήθεια ESTA.

Οδηγός για το Διεθνές Αεροδρόμιο San Francisco (SFO)

Από τα δύο αεροδρόμια στην άμεση περιοχή του Σαν Φρανσίσκο (το άλλο είναι το Διεθνές Αεροδρόμιο του Όκλαντ), το Διεθνές Αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο (SFO ) είναι το μεγαλύτερο και το δεύτερο πιο πολυσύχναστο στην πολιτεία της Καλιφόρνια. Αποτελεί σημαντικό κόμβο για την United Airlines τόσο για πτήσεις συντήρησης όσο και για πτήσεις υπερευξείνιου ωκεανού. Το αεροδρόμιο βρίσκεται μόλις 21 χιλιόμετρα (13 μίλια) νότια του κέντρου του Σαν Φρανσίσκο στην κομητεία Σαν Ματέο.

Ο κόσμος συχνά αναρωτιέται γιατί το Διεθνές Αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο έχει τον κωδικό με τρία γράμματα SFO και όχι ίσως SFA ή SFI. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) εισήγαγε το σύστημα κωδικών τριών γραμμάτων το 1945 και τα αεροδρόμια που χρησιμοποιούσαν προηγουμένως κωδικό δύο γραμμάτων (PH για το Φοίνιξ, LA για το Λος Άντζελες) έπρεπε να προσθέσουν ένα γράμμα. Το Σαν Φρανσίσκο ονομάστηκε SF και μπορεί να υποτεθεί ότι το Σαν Φρανσίσκο επέλεξε να προσθέσει ένα Ο στο SF για να αντικατοπτρίσει το γεγονός ότι το όνομα της κοντινής πόλης τελείωνε με το γράμμα Ο.

Ιστορία του αεροδρομίου SFO

Μισθώνοντας μόλις 150 στρέμματα, τότε, βοσκοτόπων αγελάδων το 1927, η πόλη και η κομητεία του Σαν Φρανσίσκο ξεκίνησαν αυτό που προοριζόταν να είναι ένα προσωρινό, πειραματικό σχέδιο αεροδρομίου. Ονομάστηκε επίσημα την ίδια χρονιά ως Mills Field Municipal Airport, η πόλη αγόρασε το ακίνητο από την περιουσία του Mills και πρόσθεσε περισσότερα στρέμματα το 1930, ανεβάζοντας τη συνολική έκταση σε 1.112 στρέμματα. Μετά τη νέα αγορά γης, το αεροδρόμιο μετονομάστηκε επίσημα σε Αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο το 1930, ενώ ο τίτλος "διεθνές" προστέθηκε αμέσως μετά τη λήξη του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.

Οι πρώτες αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποίησαν το νέο πεδίο ήταν οι Western Air Express, Century Pacific Lines και Maddux Air Lines, ενώ το 1934 υπέγραψε και η νεοσύστατη United Airlines, η οποία γρήγορα έγινε ο βασικός αερομεταφορέας που δραστηριοποιούνταν στο SFO.

Με τον αριθμό των επιβατών να αυξάνεται μαζί με τον όγκο των εμπορευμάτων, ένας νέος τερματικός σταθμός επιβατών ανεγέρθηκε το 1937 και στις αρχές του 1939 το αεροδρόμιο εξυπηρετούσε δεκαοκτώ αναχωρήσεις πτήσεων την ημέρα.

Κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, το SFO χρησιμοποιήθηκε ως βάση εκπαίδευσης και στάθμευσης τόσο από την αμερικανική ακτοφυλακή όσο και από την αεροπορία του στρατού και, αμέσως μετά τη λήξη του πολέμου, η μεγάλη αεροπορική εταιρεία Pan Am άρχισε επίσης να λειτουργεί από το Σαν Φρανσίσκο με τακτικές πτήσεις προς τη Χαβάη και στη συνέχεια προς τα Φίτζι και τη Νέα Ζηλανδία.

Εγχώρια και διεθνής επέκταση

Αν και το αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο εκτελούσε πτήσεις εσωτερικού από τη δεκαετία του 1930, μόλις το 1954 δημιουργήθηκαν οι πρώτες απευθείας πτήσεις προς την ανατολική ακτή. Μέχρι το 1957 πολλές από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες της Αμερικής και του κόσμου εκτελούσαν τακτικά δρομολόγια από και προς το SFO. Σε αυτές περιλαμβάνονταν μεγάλες αεροπορικές εταιρείες, όπως οι

  • Western Airlines
  • Southwest Airways
  • Trans World Airlines (TWA)
  • American Airlines
  • Pacific Southwest Airlines
  • Japan Airlines
  • Qantas
  • Pan American

Το 1946, η πρώτη διηπειρωτική πτήση μέσω του SFO πραγματοποιήθηκε από την Australian National Airways και πετούσε από το Σίδνεϊ της Αυστραλίας στην καναδική πόλη Βανκούβερ μέσω Νέας Ζηλανδίας, Φίτζι και Χαβάης. Ακολούθησε το επόμενο έτος, όταν η Pan Am ξεκίνησε τις πτήσεις "γύρω από τον κόσμο", οι οποίες περιλάμβαναν στάσεις στην Ιαπωνία, το Γκουάμ, τις Φιλιππίνες, την Κίνα και άλλους προορισμούς σε όλο τον κόσμο.

Διάταξη αεροδρομίου

Καλύπτοντας λίγο περισσότερο από 5.200 στρέμματα, το Διεθνές Αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο διαθέτει τέσσερις διαδρόμους προσγείωσης και απογείωσης, οι οποίοι είναι διαμορφωμένοι σε σχήμα Χ. Υπάρχουν τέσσερα κτίρια αεροσταθμών, με τις ονομασίες 1,2,3 και International, τα οποία περιλαμβάνουν επτά αίθουσες που ονομάζονται περιοχές επιβίβασης A έως G και βρίσκονται ως εξής:

  • Αεροσταθμός 1 - Περιοχή επιβίβασης Β
  • Αεροσταθμός 2 - Περιοχή επιβίβασης C, D
  • Αεροσταθμός 3 - Περιοχή επιβίβασης E, F
  • Διεθνής - Περιοχή επιβίβασης A, G

Το αεροδρόμιο έχει σχήμα διαμαντιού με τον Αεροσταθμό 1 στη νότια άκρη, τον Αεροσταθμό 2 στην ανατολική πλευρά, τον Αεροσταθμό 3 στα βόρεια και τον Διεθνή Αεροσταθμό στη δυτική πλευρά, όπως και όλα τα κύρια σημεία εισόδου και εξόδου του Διεθνούς Αερολιμένα του Σαν Φρανσίσκο.

Μετακίνηση μεταξύ των τερματικών σταθμών του SFO

Παρόλο που το Διεθνές Αεροδρόμιο του Σαν Φρανσίσκο είναι μεγάλο και ευρύχωρο, είναι σχετικά εύκολο να μετακινηθείτε από το ένα μέρος στο άλλο λόγω της κυκλικής του διάταξης. Οι περισσότερες τοποθεσίες είναι εύκολα προσβάσιμες με τα πόδια, ενώ, για μεγαλύτερες αποστάσεις, οι ταξιδιώτες μπορούν να επωφεληθούν από τη δωρεάν υπηρεσία AirTrain.

Με τα πόδια

Επειδή οι Αεροσταθμοί 1 και 3 γειτνιάζουν με τον Διεθνή Αεροσταθμό, και οι δύο είναι εύκολα προσβάσιμοι με τα πόδια από τον Διεθνή Αεροσταθμό. Πολλοί από τους διαδρόμους συνδέονται μεταξύ τους, επιτρέποντας έτσι στους ταξιδιώτες να μετακινούνται μεταξύ πέντε ξεχωριστών αιθουσών χωρίς να χρειάζεται να περάσουν από έλεγχο ασφαλείας.

AirTrain

Οι μεγαλύτερες αποστάσεις μεταξύ των τερματικών σταθμών στο SFO είναι από τον Διεθνή Αεροσταθμό στον Αεροσταθμό 2 και από τον Αεροσταθμό 1 στον Αεροσταθμό 3, καθώς αυτοί βρίσκονται διαμετρικά αντίθετα ο ένας από τον άλλο. Το AirTrain, το οποίο εκτελεί δρομολόγια κάθε τέσσερα λεπτά, είναι ένα δωρεάν μεταφορικό μέσο μεταφοράς ανθρώπων μεταξύ όλων των τερματικών σταθμών και κάνει επίσης στάσεις στο σταθμό Bay Area Rapid Transit (BART) για περαιτέρω σιδηροδρομικές συνδέσεις με το Σαν Φρανσίσκο και πέρα από αυτό.

Αεροπορικές εταιρείες και αεροσταθμοί

Πολλές από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρείες χρησιμοποιούν έναν καθορισμένο τερματικό σταθμό για τις αναχωρήσεις και τις αφίξεις, αν και ορισμένοι μεγαλύτεροι αερομεταφορείς μπορεί να χρησιμοποιούν έναν ή περισσότερους, ενώ οι μικρότεροι φορείς εκμετάλλευσης μπορεί να μεταφερθούν κατά περίπτωση. Σε γενικές γραμμές, τα παρακάτω παραθέτουν ποιες αεροπορικές εταιρείες βρίσκονται σε ποιον τερματικό σταθμό:

Αεροσταθμός 1

AirTran Airways, Delta Air, Southwest Airlines, JetBlue και American Airlines (εισερχόμενες και εξερχόμενες πτήσεις εσωτερικού).

Αεροσταθμός 2

Delta Air Lines, Alaska Airlines, Virgin America.

Αεροσταθμός 3

  • Κόμβος της United Airlines.
  • Διεθνής τερματικός σταθμός
  • Aer Lingus, AeroMexico, Air Canada, Alaska Airlines, Air China, Air France, ANA, British Airways, Delta, Emirates, Cathay Pacific, Japan Airlines, JetBlue, KLM, Lufthansa, Singapore Airlines, Swiss International, United Airlines, Virgin Atlantic, WestJet.

Το AirTrain εκτελεί δύο γραμμές από τον Διεθνή Αεροσταθμό, με την Κόκκινη Γραμμή να εξυπηρετεί όλους τους αεροσταθμούς και τον σιδηροδρομικό σταθμό Bay Area Rapid Transit (BART), ενώ η Μπλε Γραμμή συνδέει επίσης τον σταθμό BART καθώς και τα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων και τα γκαράζ του αεροδρομίου.

Έλεγχος διαβατηρίων και τελωνείο

Η ασφάλεια ήταν πάντα αυστηρή για τους ξένους υπηκόους που φθάνουν στις Ηνωμένες Πολιτείες και η διαδικασία ελέγχου και τελωνείου έγινε ακόμη πιο αυστηρή μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου. Ο έλεγχος ασφαλείας μπορεί να διαρκέσει έως και 45 λεπτά ή και περισσότερο εάν οι ουρές είναι μεγάλες και η μεταφορά των αποσκευών μέσω του τελωνείου ακόμη περισσότερο, ιδίως εάν ζητηθεί να ανοίξουν οι αποσκευές για έλεγχο. Για να επιταχυνθεί η διαδικασία, οι επιβάτες που φθάνουν θα πρέπει να διασφαλίζουν ότι όλα τα απαραίτητα έγγραφα και τα στοιχεία ταυτότητας είναι έγκυρα και άμεσα διαθέσιμα.

Οι ξένοι υπήκοοι που επισκέπτονται την Αμερική χρειάζονταν παλαιότερα βίζα για να εισέλθουν ή να παραμείνουν στη χώρα, αλλά οι Ηνωμένες Πολιτείες εφαρμόζουν πλέον ένα ηλεκτρονικό σύστημα απαλλαγής από την υποχρέωση θεώρησης που ονομάζεται ESTA (Electronic System for Travel Authorisation ) και το ESTA συνδέεται ψηφιακά με το διαβατήριο ενός ατόμου. Αυτή η μορφή ηλεκτρονικά εγκεκριμένου διαβατηρίου είναι υποχρεωτική για όλους σχεδόν τους επιβάτες που φθάνουν στις ΗΠΑ με λίγες εξαιρέσεις και ισχύει για τους επισκέπτες ταξιδιώτες.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι δεν μπορούν να λάβουν ESTA όλοι οι πολίτες που πληρούν τις προϋποθέσεις για ESTA, καθώς υπάρχουν εξαιρέσεις που ισχύουν. Σε αυτές περιλαμβάνονται οι ταξιδιώτες που:

  • έχουν επισκεφθεί ορισμένες χώρες της Μέσης Ανατολής ή της Αφρικής καθώς και τη Βόρεια Κορέα από το 2011
  • Έχουν κάνει χρήση ή διανομή παράνομων ναρκωτικών
  • Έχουν ιστορικό στην τρομοκρατία
  • Έχουν ποινικό μητρώο
  • Έχουν προηγουμένως αρνηθεί την είσοδο στις Ηνωμένες Πολιτείες ή έχουν απελαθεί από αυτές
  • Έχουν υπερβεί στο παρελθόν τη διάρκεια της ESTA ή της βίζας
  • Οι ταξιδιώτες που εμπίπτουν σε οποιαδήποτε από αυτές τις κατηγορίες θα πρέπει αντ' αυτού να υποβάλουν αίτηση για αμερικανική βίζα.

Μεταφορές και επίγειες μεταφορές

Η απλούστερη και λιγότερο δαπανηρή μέθοδος μεταφοράς προς το αεροδρόμιο είναι με τρένο, αν και υπάρχουν και άλλες επιλογές.

Τρένο

Το Bay Area Rapid Transit (BART) συνδέει το κέντρο του Σαν Φρανσίσκο με το σταθμό του SFO.

Λεωφορείο

Τα δρομολόγια 140, 292 και 398 της SamTrans εκτελούν δρομολόγια προς διαφορετικούς τερματικούς σταθμούς και τοποθεσίες στο SFO ανάλογα με τον αριθμό της διαδρομής.

Λεωφορείο

Πριν από την επιδημία του κοροναϊού λειτουργούσε δωρεάν υπηρεσία λεωφορείου από το SFO προς τον τερματικό σταθμό φέρι του South San Francisco πριν από την επιδημία του κοροναϊού. Το πότε (και αν) θα επαναληφθεί αυτή η υπηρεσία δεν έχει ακόμη καθοριστεί.

Λεωφορείο Airporter

Τα ιδιωτικά λεωφορεία εκτελούν δρομολόγια από το αεροδρόμιο προς προκαθορισμένους προορισμούς. Οι κρατήσεις δεν είναι πάντα απαραίτητες, αλλά απαιτούνται σε πολλές περιπτώσεις, οπότε συνιστάται η εκ των προτέρων κράτηση.

Ταξί

Τα ταξί είναι άφθονα στο SFO και είναι διαθέσιμα έξω από το επίπεδο αφίξεων σε όλους τους αεροσταθμούς.

Οι υπηρεσίες διαμοιρασμού διαδρομών, συμπεριλαμβανομένων των Uber και Lyft, καλύπτουν επίσης το αεροδρόμιο, αλλά θα πρέπει να γίνει κράτηση μέσω της σχετικής εφαρμογής κινητού τηλεφώνου και να κανονιστεί ένα σημείο παραλαβής.